תפיסה פדגוגית ישיבת אורות יהודה
בישיבת בני עקיבא "אורות יהודה" מתחנכים התלמידים לחיים של שאיפה לגדלות, חיים משמעותיים שבמרכזם עומדת שאיפה לאהבת תורה, לערכים לעבודת המידות ולמיצוי אישי. בישיבה משלבים לימודי קודש ברמה גבוהה יחד עם לימודי תיכון מגוונים הכוללים מסלולי מצטיינים והשתתפות בפרויקטים אקדמיים.
מתוך הרצון להצליח לראות כל תלמיד ותלמיד ולבנות לו את מסלול ההתפתחות האישית שנכון לו גם מבחינה לימודית וגם מבחינה רוחנית המגמות הנלמדות הינם מגוונות. הישיבה רואה את תפקידה בהענקת כלים ואפשרויות בכדי שהתלמיד יגלה את ייחודו ויפלס את דרכו לקראת המסלול האישי המתאים לו והכל מתוך עידוד כל תלמיד ותלמיד להצליח להגיע למיצוי היכולות האישיות ברמה הגבוהה ביותר שיכולה להיות.
תוך כדי הלמידה נעשה תהליך של הקניית כלים ומיומנויות ללמידה אישית עצמאית ועידוד התלמידים להתמדה ומיצוי בתחום התורני, החינוכי, הלימודי והחברתי. התלמידים פועלים במספר פרויקטים חברתיים וקהילתיים.
הישיבה מאמינה בשותפות חינוכית בין הבית הקהילה לעשיה בישיבה. היות הישיבה ללא פנימייה מאפשרת רצף של קשר משפחתי ואפשרויות התפתחות אישיות במקביל לתהליכי הלמידה בישיבה. אנו רואים במציאות של מוסד לא פנימיתי מציאות אידיאלית שבה ניתן לתת את כל היתרונות של הישיבה אך ללא פנימיה.
אנו שואפים להפוך את התלמידים מיחידים שיש ביניהם יחסי גומלין של מחויבות ואחריות לקבוצה וחברת מופת המחויבת לפעול גם מחוץ למסגרת הישיבה. התלמידים מוזמנים להיות שותפים בקביעת התכנים החברתיים, בפעילויות שונות, בנושאי הדיון בסמינריונים, דיונים והרצאות ועוד.